söndag 15 februari 2015

Vår-längtan

Älskade snödroppar!

Just nu längtar jag verkligen ihjäl mig efter vår! 
Sportlov och ingen snö... tråkigt för barnen och tråkigt för mig. Hade vi haft vackra dagar med lite snö (eller en hel del) hade jag inte varit riktigt så rastlös. Men när det börjar sticka upp saker i rabatten, men det är ännu lite för tidigt att göra något då blir jag rastlös. Särskilt idag när det inte alls är så fint som på bilderna jag tog i veckan. Men visst, snart är vi där mitt i vårstressen när allt ska göras samtidigt ;)

Nedanför kommer lite bilder till er som längtar lika mycket som jag! 
Håll i er i blåsten!

Tror ni att den lilla lagerbusken klarar sig i år? Hoppas hoppas!

Daglilja, en sån fantastisk växt! Kommer tidigt, blommar i härliga färger och är grön tills frosten tar den.

Syrenknopparna sväller i solen!

Honungsrosen verkar inte förstå att det har varit vinter än... vissa grenar är lika gröna som i somras...

Min pelargon på övervintring har inte heller förstått att det är vinter utan blommar lika vackert ändå.

Olivträdet som jag var riktigt nervös över när jag köpte ett så stort. Vinterförvaringen har gått bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar