tisdag 7 oktober 2014

3 årsdag och Utlottning!


Idag fyller bloggen 3 år! 
Det firas dagen till ära med riktigt höstrusk, vilket innebar kontorsarbete idag. Vilken tur att man har lite valmöjlighet i sitt schema :)
Tända ljus redan på förmiddagen - vilken lyx!

Den här veckan kan man vara med i en utlottning om en sekatör från Fiskars och ett par trädgårdshandskar från Nelson (stl.8). 
Antingen kan man Dela inlägget eller Gilla sidan T som i Trädgård på Facebook, eller skriver man ett meddelande här på bloggen (email går också bra). På fredag drar jag en vinnare av sekatören och en vinnare av handskarna. 
Lycka till!


Trädgården har på bara några dagar gått från att vara grön och sensommarfin till höstfärgad och väldoftande. Särskilt Katsuran (Katsura cercidiphyllum), den doftar nybakade kakor och får underbart gula toner.


Inne i växthuset är et fortfarande grönt och frodigt, mycket tack vare de varma nätterna. (Jag måste ju säga varma när det är tvåsiffriga temperaturer nästan varje natt!) Snart nog kommer kylan och nattfrosten och eftersom mitt växthus inte är isolerat kommer det att synas tydligt här också, men inte än. Klockrankan (Cobaea scandens alba) älskar läget och riktigt väller fram.


Ha en skön och mysig tisdag på er alla!
Vi ses
/Therese



3 kommentarer:

  1. Jag älskar din blogg! Läser alla inlägg med glädje :-)
    En sekatör är alltid välkommet i trädgårdsboden, likväl ett par handskar :-)
    //Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH! Tack för de superfina orden, så glad jag blir! Vi får hoppas att du har turen med dig :)

      Radera
  2. Hej! Jag är gärna med i utlottningen :) Min mamma behöver en ny sekatör och de bedårande handskarna skulle vara pricken över i!
    Jättefin blogg har du.
    Vänliga hälsningar, Anna (annagrevillius@gmail.com)

    SvaraRadera