onsdag 19 juni 2013

Ta det lugnt..

...trädgårdsarbetet försvinner inte. Det finns gott om tid att rensa rabatter och fixa, och det bästa med ogräs är att det kommer nytt så man blir liksom aldrig färdig. Vad jag vill ha sagt med detta är, Ta en paus och njut ibland, annars ser man inte det fina härliga med sin trädgård utan bara ogräset.


Igår var det så varmt och skönt att jag tog båda barnen och gick ut med täcken och kuddar i halvskuggan under våra stora bokträd. Så svalkande och härligt. Jag passade på att ta med mig nyaste numret av Trädgårdsliv, (inte för att man får så mycket läst med ett 4-årigt busfrö och en 2 månaders bebis...) många vackra bilder.  
När man ligger och tar det lugnt i sim trädgård ser man en massa man kanske missar annars, en perenn som blommar just då, en ny färg på akleja som man inte sett innan eller en ny vision över hur en viss del av trädgården ser ut till nästa år.. 
Glöm heller inte att plocka in lite av den underbara mångfalden. Små buketter kostar inte mycket i rabatten och gynnar oftast tillväxten, och det är lyxigt att njuta av små stilleben även inomhus.

Ha nu en skön midsommar! Min blomsterkrans kommer att innehålla både vackra blommor från rabatten och vilda ogräs. :)
Kram Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar