torsdag 6 december 2012

Vintervitt och julkransar

Hittade vår vattenmätare alldeles översnöad, och det har kommit ändå mer snö sen jag tog bilden. Trodde aldrig att det skulle vara vinter i skåne första veckan i December! Jag hade ju en massa jobb att ta igen nu när jag har varit sjukskriven... Jag har till och med lökar som inte har kommit ner i jorden än... Suck! vi får väl se om det töar lagom till julafton, då kanske jag hinner =/
Tänkte att jag skulle visa hur mina julkransar blev. Jag binder ju inte om den stora höstkransen utan byter bara ut pyntet, annars blir det onödigt arbete. I år hade jag mycket buxbom över så fåren fick också en liten krans vid sin dörr in till stallet.

Så här enkel blev groventréns krans. Jag blandade smala kvistar av gran och buxbom, band om med metalltråd och efter det ett rött band. God Jul-skylten har jag köpt på ICA.

Den stora kransen fick lite mer pyssel. Pumpan som satt fast fick ge plats åt några kanelstänger och guldkulor medan löven byttes ut mot torkade apelsinskivor och ett rött band. Den här God Jul-skylten har jag köpt på Flyinge Plantshop.

Jag gjorde även mina krukor på trappan julfina, men det syns inte ens efter all snö som har kommit. Men så är det. Lika bra att njuta av det som är för man ju ändå inte göra något åt det ;)
Varm Choklad och Pepparkakor är perfekt efter en stunds skottande eller en skön promenad med hunden.
Njut av dagen! ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar