måndag 29 juli 2013

Inredningsfrossa och blomsterpoesi

Nu har jag äntligen börjat med de roligaste bitarna i växthuset - inredningen. Nockplåt och andra tätningar är på plats så nu regnar det inte in i växthuset. Då tyckte jag att jag kunde starta med just inredningen. I våras köpte jag en växttrappa från Nelson Garden och den får just nu två lager Falu svartfärg på sig för att passa ihop med övrig inredning. Vet ni förresten hur många sidor det finns på en sån?!


Vad gäller växtlighet har de fina tomatplantorna jag fick av svärmor växt sig höga och fina och tomaterna börjar bli riktigt stora. Mitt lilla fikon som jag planterade i växthuset kommer nog att få flytta tillbaka till en stor kruka (dock utan myror..) för den kommer att bli alldeles för stor och så får jag inte plats med någon gurka till nästa år... och det måste jag!


Här nedanför kommer lite blomsterbilder från trädgården, man måste njuta lite också!
Ha en skön dag med förhoppningsvis en liten skvätt regn... =)
/Therese

Rosenflockeln har verkligen tagit sig i år trots att den blev flyttad... eller kanske just därför?

Nya verandarabatten blev oväntat fin, funkiorna blommar jättefint.

Madonnaliljan så vit och vacker. Doftar även ljuvligt.

Kungsliljorna är välbesökta.

En nästan överblommad vit fingerborgsblomma lyser som en liten lykta mot allt det djupt gröna. 

Min vackra vita ros Madame Plantier tyckte inte om vintern och vissnade ner, men jag hade inte hjärta att klippa ner den för mycket. Nu blommar den fint och har tagit sig bra.

Vippvallmon är nu ca 2,50 i höjd och börjar slå ut. Med sina stora dimgröna blad och orange nerver är den verkligen speciell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar