torsdag 27 oktober 2011

Jag blir så arg!

Ibland förstår jag inte hur folk tänker.
Igår när jag jobbade på Slottet var det hantverkare där, rökande hantverkare... Jag har inget emot rökare så länge jag slipper röken och fimparna. Rökare brukar vanligtvis röka där man slipper känna av det, men de här hantverkarna vet nog inte hur man gör sånt.... för de gick in i vårt lilla växthus för att slippa regnet!! Eftersom det var riktigt kallt ute och vi har automatiska luftor gick ingen rök ut, det bara fylldes.
När jag kom tillbaka efter min lunchpaus var det som att gå in i en vägg... hela taket var rökfyllt... och där hängde våra mogna goda vindruvor.
Resten av den dagen gick åt till att vädra och slänga vindruvsklasar...
Undrar om hantverkarna är sugna på nikotinindränkta vindruvor? jag kanske skulle ha bjudit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar