tisdag 27 oktober 2015

Köksträdgården ger inte upp!


Underbara vackra grönsaker står fortfarande kvar trots nattens frost. Nu är vi strax inne i november och jag kan fortfarande gå ut och skörda i trädgården. Härligt. 
Jag har inte fått ner mina lökar än, men den här veckan ska allt det sista ner i jorden så den nya säsongen kan börja. 

Jag blir alltid lite långsam vid den här tiden på året. Det är så härligt att njuta av sin trädgård utan att behöva rusa runt och fixa en massa, det hör våren till när man har laddat upp energi över en hel vinter. Då spritter kroppen efter att få jobba. Nu går man mest runt och tittar och andas. Minst lika viktigt.


Zuccinin/Squashen ger sig inte. Tror att den kan vara lite träig nu, men det kanske fungerar att steka?


Rosenskäran med mer knoppar än någonsin! Helt galet och såå vackert!


Fänkålens gula blommor har en näst intill självlysande färg som syns även när det börja skymma.


Grönkålen som har haft invasioner av kål-larver, nu börjar det lugna sig och det ser ut som vi också får lite. Inte bara larv-föda...


Krassen är så snygg mot den svarta pallkragen. Daggdropparna glittrar som juveler på bladen.


Hallon! Jag som nästan hade gett upp hoppet om mina nyplanterade plantor ;) nog var det hösthallon alltid. 
Frågan är om alla hinner få tillräckligt med sol för att mogna!
Vi får väl se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar