torsdag 30 juli 2015

Trädgården i regn...


Insektshotellet inbakat i rosor, Riddarsporrar och Liljor

Det är väl så de flesta av oss har fått uppleva sina trädgårdar i år. Det blir ofta vackra bilder i mulet väder, men jag hade gärna fått lite solsken på både mig och min trädgård. 

Nu påstår de tydligen att värmen kommer till helgen och fortsätter framåt och det finns nog ingen lyckligare än min karl när det inträffar. Skördetider är alltid kritiska. 
Lite lugnare är det i trädgården där vädret inte är lika kritiskt. 

Här kommer lite uppdatering hemifrån trädgården. Ha en skön helg!

Den söta lilla vallmon som jag så oskyldigt lät stanna kvar i rabatten för några år sedan har nu utvecklats till ett hårdhudat ogräs! Vackert som attan, men snälla inte överallt!!

Madame Plantier växer så det knakar och trots (eller tack vare) hård inklippning i våras blommar hon alldeles överdådigt.

Trädgården börjar bli ordentligt lummig :)

Barnens trädgård har tagit sig jättebra! Alla växterna verkar trivas bra och nu nu väntar jag med spänning på minipräriens höstblomning.

3 kommentarer:

  1. Jag känner att jag nog snart måste komma på studiebesök...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner att jag nog snart måste komma på studiebesök...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske skulle ha öppen trädgård snart då? ;)

      Radera