lördag 17 augusti 2013

Skördetider


Nu har mitt lilla Transparent Blanche äpple verkligen fått nippran! Det är hur mycket äpplen som helst. Tyvärr är det inget äpple som håller för lagring, de är nästan övermogna när de trillar från trädet. Men det blir utmärkt mos. Det här är inte ens hälften av alla äpplen, så sambon blir nog glad att få äpplemos till sin gröt. Han har fått leva på rabarbersylt hela sommaren...


Mina tomater blir bara finare och finare. Här är tre mogna härligt smakrika tomater. Det är så härligt att gå och plocka sina egna tomater och de smakar så mycket mer än köpta tomater. Det riktigt exploderar smak i munnen. Nästa år ska jag så tomater själv så jag kan plantera ut dem i växthuset mycket tidigare.


Min första paprika. Tyvärr så lät jag tomaterna växa så mycket att paprikaplantorna nästan drunknade, så det blir nog ingen stor skörd. Men denna fina paprika ska avnjutas med andakt.

Ha en skön helg och glöm inte att gå runt i trädgården och njuta av de ljumma kvällarna, nu börjar en underbar trädgårdstid!
/Therese



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar