fredag 5 april 2013

Nu töar det!

Fortfarande snö, men nu äntligen börjar det hända något. För varje dag som går dyker mer och mer av trädgården upp ur snön. Härligt! I förrgår flög tranorna över huset och trumpetade och några dagar innan dess sjöng lärkan så vackert. Igår satt första staren på ladugårdstaket och kvittrade, alldeles Underbart!!

I mitt växthus hade dock snön blåst in i stora drivor (händer lätt när det varken är väggar eller tak på...) och eftersom bebisen krampaktigt håller sig kvar i magen så satte jag igång att skotta växthuset. Det såg rätt hemskt ut när det var mer än 30cm snö, men som tur var så var snön blandad med en massa löv. Puh! Annars hade jag nog fortfarande hållt på... Nu längtar jag verkligen tills sambon har tid att lägga på taket, sen är det bara resten kvar... ;)


Så länge passade jag på att gå runt och kolla hur växterna i trädgården mådde. Trädpionens knoppar svällde fint (otroligt nog) och nedanför är rabarbern på språng. Rabarbern har det i och för sig rätt bra, den står i det lilla växthuset i kruka, så där är det nog varmt och skönt.  Men även mina rabarber i rabatten visar sina nya röda knoppar. Härligt! Det blir vår i år också!!


Nu väntar vi bara på att marken ska tina så pass mycket att vi kan ställa ut det nybyggda sommarhuset till hönsen. Jag tror att de kommer att älska det!

Ha en skön och förhoppningsvis solig helg!
Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar